La industria alimentaria espanyola manté el seu compromís a l’estranger. Guanyar posicions en gairebé tots els mercats internacionals. Les exportacions van créixer un 6.1 en 2015 a 25,422 milions d’euros. Que s’afegiria un altre 13,600 milions de vendes de fruites i hortalisses, per arribar a un total de prop de 42.000 milions. Les figures situar la industria alimentaria espanyola com el segon major exportador, després l’equip. En el conjunt de la Unió Europea, files Espanya quart en les exportacions, darrere d’Holanda, Alemanya i França.

Els majors increments corresponen a les vendes a la Xina i Hong Kong, on la pujada va ser 38, així com la totalitat dels mercats asiàtics que inclouen Corea i Japó, amb un pes fort en el comerç de carn. Aquests països havien estat considerades com a prioritàries per la Federació d’indústries d’aliments i begudes (FIAB) en la seva estratègia d’ampliar les exportacions. Indústria dels mitjans es valora positivament obrir altres mercats com Aràbia Saudita i el Marroc, encara que no es consoliden. Part negativa destaca la caiguda de les vendes a Rússia, Brasil i les Filipines.

Malgrat la importància de les vendes d’aliment a altres països i el seu fort creixement, les exportacions a països europeus continuen sent el cor de l’empresa. Les 50 vendes correspon a altres Estats de la Unió Europea i especialment a França. Estats Units es manté com a un mercat actual i futur volum i preus, les vendes de 1.300 milions d’euros i un creixement de 9%

GSM grupaje - frigo